vrijdag, januari 05, 2007

Experiabox, Poortnummers, Webinterface en ISDN

Vandaag liep ik voor het eerst weer tegen iets lastigs aan bij Internetplusbellen:

Ik wilde verbinding maken met een SQL database, waardoor er een bepaald poortnummer (1433) geopend moest zijn. Rara hoe dat voor elkaar te krijgen..

  1. Ik heb het via Mijn KPN bij 'Instellingen' geprobeerd (volgens andere postings en blogs zou dat moeten werken), maar geen webinterface te vinden.
  2. Ik heb op de FAQ's en in de handleiding gekeken (op http://www.kpn.com/), niets te vinden
  3. Ik heb geprobeerd te bellen naar 0900-0244 (bandje zegt dat het tarief verlaagd is naar 1 cent per minuut verlaagd en dat er zelfs een gratis nummer is: 0800-0505), maar... na een keuzemenu van minuten de melding 'het is te druk, de verbinding wordt verbroken..)


Dus dan toch maar via Google op zoek naar een andere oplossing, en jawel na het lezen van een paar pagina's die ik vond met de trefwoorden internetplusbellen, isdn en webinterface:

De Experiabox blijkt te benaderen te zijn via: http://192.168.2.1

Je krijgt dan het volgende scherm te zien:


Na nog weer even Googelen blijkt het wachtwoord hiervan 'admin' te zijn.

Probleem opgelost!

(in een volgende aflevering een uitleg over hoe nu die poorten in te stellen, maar de interface is behalve stijlvol ook niet heel ingewikkeld, dus ook zonder mijn uitleg kom je er voorlopig wel uit, schat ik)

Nog een sidenote: in de interface ontdekte ik ook dat het mogelijk is om een (USB) harddisk direct op de Experiabox aan te sluiten. Cool!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi ben super geholpen met dit verhaaltje!! doei groetjes

Gerelateerde berichten